I wanna give you devotion

Ken je het nummer nog: “I wanna give you devotion” van Nomad (Nee? Klik hier voor om het te horen). Het nummer is al 21 jaar oud, maar nog steeds actueel.

Het woord Devotion, daar gaat het wat ons betreft om. Devotion van en voor alle stakeholders van de organisatie. Een voorbeeld? Neem bevlogen medewerkers. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat zij 16% winstgevender zijn. 16%! En ik denk dat dat percentage nog hoger kan. Want met devotie bedoel ik niet alleen bevlogenheid, maar ook respect, waardering, inlevingsvermogen en betrokkenheid. En devotie niet alleen op persoonlijk niveau, maar ook op team/afdeling, organisatie en klantniveau.

Heel soms zie je in de praktijk een goed voorbeeld en ik denk dat je ze ook direct herkent als je ermee te maken krijgt. Benieuwd naar deze voorbeelden? Lees het boek Firms of Endearment (Op onze site tref je daarvan een korte recensie aan). De organisaties die beschreven worden in het boek hebben allemaal 1 ding gemeen: ze bezitten een menselijke ziel. Het zijn organisaties die de mens in alles centraal stellen, zowel in- als extern. Organisaties die devoted zijn. En als je denkt dat dat zweverig klinkt, dan moet je eens kijken naar de winst- en groeicijfers van deze organisaties. Daar is niets zweverigs aan. Kortom: Happy people, Happy profits.

Hoe zit het met de devotie in jouw organisatie? Ik ben benieuwd! Reageer!

Maurits de Koning

Comformation

Zoeken